Ook de Nederlandse programmatic-wereld door kortingen en deals beheerst

Vorige week barstte in de mediawereld in de VS een bom. The Association of National Advertisers (ANA) liet K2 Intelligence een halfjaar grondig onderzoek doen naar transparantie in de Amerikaanse mediawereld. Het resulterende rapport, An Independent Study of Media Transparency in the U.S. Advertising Industry, windt er geen doekjes om. Transparantie is ver te zoeken, kortingen, kickbacks en handeltjes achter de schermen zijn de norm en agencies werken vaak niet in het belang van hun klanten. Het onderzoek werd op de blogs al snel omgedoopt tot de ANA Papers, met een theatrale verwijzing naar de Panama Papers. Onze collega’s bij Adformatie en Emerce beschreven het onderzoek al. Ik wil hier dan ook vooral ingaan op de Nederlandse situatie rond programmatic marketing. Ook hier zijn kortingen en dealtjes achter de schermen schering en inslag en de impact daarvan is de afgelopen jaren fors groter geworden. Hierdoor werkt de markt innovatie en vooruitgang tegen, wat niet goed is voor de markt en de Nederlandse economie.
Lees de rest van dit artikel op Marketingfacts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *